Andra advent

Heeeeejj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Detta har jag visst saknat kände jag. Jag hatar när jag inte har tid för att blogga. Denna veckan har vart helt kaotisk för mig känns det som. Hamnat på ny avdelning och tempot är aningen högt där. Och tiden går så fort så en inte hinner me å tänka! Och så jobbade jag i lördags med mellan 6-12.
Så nu när det blivit helg så har jag hunnit med att baka en jädra massa pepparkakor äntligen :) Brorsan var här och hjälpte mig och Viktor satt mest och tittade på.
I veckan ska jag skaffa mig belysning till julagranen och fotografera den, så ska ni få se det också.
Vad det gäller det andra pysslandet står det rätt still. Snoppvärmarna ligger på hyllan för ett tag framöver, men har starka funderingar på att virka en till Codjo(stavning?) och skicka ner till Musikhjälpen :). Kunde ju vara lite trevligt kanske.
Och pärlandet gick jättebra fram tills i fredags. Då hände det som inte fick hända. Jag drar det snabbt.

Tevetittande i soffan-reser mig upp för att gå och göra nåt-viktor ligger ner med armen utåt-jag lyckas bli fälld av armen-faller handlöst rakt mot tevebänken-framför står mitt lilla pärlbord med en halvfärdig pärltavla-under 2 sek hinner jag tänka att JAGFÅRINTETRILLAPÅPÄRLORNA!!!!-ett jävla kras och pärlorna sprutar-smalbenet rakt i bänken-blir rädd och får till en ful snurr-ramlar in i trappen sedan ner på golvet-hjärtat i halsgropen-gråten bubblar upp-förtvivlad kravlar mig upp och slänger mig i sängen och ILL-lipar, inte för smärtan i benet utan för att pärltavlan gått åt helvete.... Kvällen spenderades på golvet och sortera pärlor..

Viktors engagemang har aldrig vart större kan jag säga..Han skulle prompt fortsätta sortera när jag gett upp för att lägga mig.





1. Snoppvärmare förpackade för ivägskickning.
2. Min nya STORA adventsljusstake från Gekås.
3. Krulliduttan efter promenad i lite regn.
4. Ett litet hjälpsamt hjärta fixar sorteringa.
5. 115 st färdigbakade och spritsade pepparkakor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback