Fjärde advent

..var det igår! Fjärde advent borde ju rent teoretiskt sett vara julafton. Så tänkte jag alltid när jag var liten.. jag fattade aldrig varför det skulle dröja så länge till jul efter fjärde advent, och varför det då inte fanns FEM ljus på den däringa staken så man visste att när alla ljus är tända...DÅ...DÅÅÅ var det äntligen dags! Ojojoj va roligt det var med julafton när man var liten. Sen hade man en paus på några "tunga" ungdomsår då varken födelsedagar eller julaftnar var det minsta kul. Men nu är vi back on track igen! Det saknas bara lite lånebarn som man kan göra allt julpyssel ihop med, så man slipper görat själv :)

Har jag förresten sagt att jag älskar helgerna numera? Det är nog för att man har så mycket energi då. Hinner med så mycket roligt! Och såklart lite tråkigt med, som städning. Men allt blir ju dubbelt så kul när det är rent och snyggt hemma. Och jag fick något slags lyckorus i lördags när vi var i Falköping några timmar för att kika lite efter julklappar och present. Det var så mysigt att gå där i vinterkylan, det var marknad med. Och Viktor klagade nästan ingenting! Det tillhör annars vanligheterna kan jag säga. Han är en "IN-KÖPA-UT-HEM".
Och igår fick jag ett till ryck och bakade tre sorters kakor, och en het köttfärsås efter det. Den ska ni förresten få recept på också.












Tog med lite bilder från vardagsrummet också. Wall of fame, med mina prältavlor och några halvfula bokstäver. Och två nya soffkuddar (på bild bara en). Hittar nästan aldrig kuddar som jag känner verkligen passar till mitt hem, men i lördags äntligen! Och dessutom... 2 för 199:- faller man för direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback