Längtan är enorm

Ett arbetspass kvar bara! Wohoo! Fattar inte.. har aldrig vart såhär taggad inför jul innan.. möjligtvis när jag var liten och knappt kunde sova.
Men nu är det liksom.. på ett annat sätt. Allt julpynt blev ju färdigt för några veckor sen, så jag har ju fått in stämningen riktigt. Och julgranen har stått uppe i en månad haha. Paketen är fina och färdiga, massa pepparkakor bakade, pepparkakshusen, ljus tända, julkalendern är skitbra och skitspännande, och det ligger ett paket till MEEEEJ under granen!!!! Jag lär inte behöva ställa klockan på julaftons morgon :)

Sen är det ju såklart det här med att man är ledig imorn, och ska ägna dagen åt att städa här hemma och göra fint. Handla till kvällen också, för vi ska ha uppesittarkväll här hemma och några familjemedlemmar kommer, ska bli så mysigt! Och då passar det utmärkt att dricka glögg och äta lite tomegröt. Sen ska vi griljera julskinka med och äta på vörtbröd. Först tänkte jag baka själv men det är lika bra att lägga ner det med mitt tålamod. Bättre att handla allt och njuta i lugn och ro. Shit vad mycket vi har och göra imorn såg jag nu :S Tur att jag hann städa köket lite nu i förmiddags så det typ är färdigt. Sen är det bara dom lätta rummen kvar :)

Nähe! Nu har klockan 11.54 vilket betyder att jag måste kyla äggen som jag kokat, förbereda en liten macka, och värma upp maten jag skall äta om exakt 5 minuter.
Lagade köttfärsfyllda paprikor igår vetni :)

Såg ni förresten? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback