Pepparkaksby











Har haft en jättebra helg. Och jättepysslig! Så det här heeeelt my style liksom.
Vår storebror kom hem över helgen så det blev mycket umgänge med familjen :)
I fredags pysslade vi med marsipan i olika färger och gjorde massa figurer. Bra initiativ morbror!
Och igår bjöd jag hem min familj på kvällen och vi åt lite hämtmat och tog det lungt. Sen satte vi igång med pepparkaksbygget. Sen kom Viktors brors familj också, så vi var några stycken här. Och jag hade trevligt varenda sekund! Viktor var på julbord med jobbet, så jag tänkte jag lika gärna kan passa på och ställa till med sånt här som han inte tycker är så spännande.
Adam gjorde kyrkan, F gjorde God Jul huset och brevlådan och Automovern, Fredrik byggde och skötte grovjobbet, och jag var lite allt i allo. Jag bakade, byggde och spritsade. Kl. 02 inatt var jag färdig med spritsandet av alla hus nästan. I dag satte jag igång och la allt tak :)
Det är gjort av; mandelspån, neverstop (nonstop var slut), minimarschmellows, och fyrkantiga godisar som jag inte kommer ihåg vad dem heter. Alla hus har olika tak.
Man kanske kan kalla det för bröllopsby, kyrkan och paret passade väldigt bra :)

Och det bästa? ALLT är ätbart! Inget fusk här inte.

Kommentarer
evelina säger:

fan va fräckt! see ut som sandhem :)

2011-12-12 | 07:52:22
Bloggadress: http://evelinasfoto.devote.se
äliin säger:

jävlar va proffsigt :D

men du var väl på syjunta i fredags oxå? :P

2011-12-12 | 11:12:39
Sofia säger:

HELT OTROLIGT!

2011-12-17 | 21:10:11
Bloggadress: http://iaminnas.blogspot.com
Isabell säger:

Tack! Men Haha vilket Sandhem har du vart i evelina?



Jaaa syjunta var det i fredags ja. Och inte en bild tog jag :(



Otroligt men sant, sofia :P

2011-12-17 | 21:14:50
Bloggadress: http://rutorochsprutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback