Kaos och sortering



Panik!

Saker som inte får hända på morgonen:

1. Oladdad kaffebryggare
2. Ej tinade bär i frukosttallrik
3. Frukosttallrickar med tinade bär som slinker ur handen från kylskåpet
4. ---"--- som går sönder
5. Tinade blåbär och hallon ut spridda på golv och väggar
6. Ta insulin INNAN sånt här händer

Men för att bete mig som den jättepositiva människan jag är (not?), så tog jag tag i det direkt. Även att jag redan hade tagit mitt insulin (och egentligen behöver äta rätt så omgående för att insulinet skall ta hand om maten som hamnar i magen, och inte bara ta hand om "ingenting" så blodsockret får sig ett fall och en jävla uppgång, svårt att förklara). Papper och blöt trasa, frysta bär i en ny HEL tallrik, in i micron, ut från micron, knäppa på kaffebryggaren, i med banan och yoghurt och sätta på ett avsnitt av julkalendern på svtplay.
Sen vart jag glad igen!

Det var min morgon. Sen när det gick över till förmiddag, vid ungefär 10.17, så har jag suttit en del med min tidningssortering. Herregud säger jag bara... fattar inte vad jag gett mig in på. MEN! Jag är så fast besluten att INTE slänga skiten bara för att jag läst den en gång. Det är ju som att slänga böcker eller filmer för att man tittat på dem en gång? Näe, det är på tok för mycket slängande i denna värld. Så nu sitter jag här med min gigantiska hög och klipper ut det som är viktigt. D.v.s Läsarnas bästa tips, stick och virkbeskrivningar, julpyssel, pyssel, recept, hälsoartiklar m.m. SJUKT bra! Sen är det bara att sätta in dem i registret och in i pärmen. Ska bara skaffa håltagare och massa plastfickor, ifall det blir bättre att sätta in alla tunna tidningspapper i sådana.
Nästan lite som lyxfällan.. Inte köpa något nytt förrän jag gjort mig av med det gamla, eller sorterat ut det allra nödvändigaste.

Och vips så blev klockan 12.00! Dags för het köttfärsås.


Kommentarer
NIKKI säger:

lätt med barn, jo tjena. När de kommer upp i ålder så blir man gråhårig typ. Haha!



Han hälsar tillbaka, eller nja. han fattade nog inte. men ändå ;)



Ja, myntgatan 1a bor vi. (:

2011-12-22 | 09:04:10
Bloggadress: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback