Ex-hausted

Nu...mår...jag...illa.
Lagade (som vanligt) en vrålgod lunch för ungefär 45 minuter sedan. Stekte fläskfile skurna i bitar, slängde i champinjonskivor efter en stund, i med purjolök, salt peppar och en skitgod grillkrydda till. Den är inte så stark den grillkryddan men så hejdundrans smakfull ändå. Oså i med fryst persilja och sedan grädde och puttra lite. Sen en god sallad till såklart. Ååååå det blev så gott! Och nu sitter jag här och försöker smälta maten utan att kräkas. Jag åt för fort antagligen, igen. Och man blir ju så himla mätt av grädde så jag fattar inte varför jag tog så mycket denna gången på tallriken. Eller det var inte så mycket egentligen men tydligen tillräckligt för att jag skulle bli helt utmattad som jag är nu.

Åh, jag är så dålig på att fota med! Jag skulle tagit kort på lunchen för den såg faktiskt väldigt inbjudande ut, men jag hittar inte batteriladdaren till kameran! Någonstans här ligger den vet jag. Men som viktor säger.. jag har väl städat undan den igen..

Och en sak till! Jag blir så ledsen när jag tänker på det.. men jag har inte vart ett dugg kreativ i helgen! Jag har inte virkat på typ en vecka, och pärlade gjorde jag senast i torsdags typ.. Men där är ju iallafall en 6e del klar..jippie. Nämen det ska det bli ändring på nu! Imorn kanske jag kan hinna. Jag måste dock steka till maten igen, för det funkar inte med grädde att värma i mikron. och sen måste jag baka nytt bröd igen för det är slut..igen. Hmm. Jag får gå upp tidigt och så får jag helt enkelt skippa promenaden imorgon. Får ta igen de 40 minuterna på onsdag istället..

Så! Nu har ni lite koll på vad som händer. Och varför. Nu ska jag borsta och gurgla. Sen sminka och platta. Därefter klä på och köra!

Haj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback