Mysstämning

Åh! Just nu måste jag ha världens mysigaste lya. Har bestämt att jag ska gå upp vid halv åtta-åtta när jag jobbar kvällsskiftet. Då är det fortfarande lite skymning (heter det så på morgonen?) och man kan lite låtsas att det snart är jul. Det är det ju, men ändå. Det hade faktiskt vart mysigt med snö nu! Säger jag nu men jag vet mycket väääl att när det fallit ner kommer jag svära och spotta över att jag måste sopa av bilen och att det jämt är kallt. Jag som jämt fryser.
Men nu har jag som sagt världens mysigaste hem, eftersom jag (efter morgonkissrundan) går runt och tänder mina nya mysiga lampor, OCH massa ljus!
Jag bara längtar ihjäl mig till Söndag när jag är hemma från Ullared och förmodligen hittat massa julpynt och nya ljus till min ljusstake.
Jag som inte brukar gilla kvällsveckan, utan jämt längta ihjäl mig till morgonveckan bara för att man får mer gjort då, tycker nog det är rätt mysigt ändå. När man hinner tända ljus och äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro :) Det negativa är ju såklart att det är fyra osociala dagar med både vänner och Viktor. Men jag tar dessa förmiddagar att blogga och virka, så något får jag ju gjort iaf!

Nu ska jag skriva lite på min Ullaredslista. Kom GÄRNA med tips för det står nästan still i mitt huvud nu.


Det är underbart med öppen spis, även när man inte kan elda i den.

Kommentarer
Micaela säger:

Inte virka du ska viiira!

2011-11-23 | 08:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback