Nyhetsmorgon

Suck.. Nu ska Malou prata om diabeteshundar igen. Iofs så kanske det är repris..Och det är jätteintressant tycker jag, sist jag såg det programmet. Jag har alltid sagt att jag inte skulle vilja ha djur, men efter jag såg det programmet för någon månad sen så har jag ändrat åsikt. I framtiden när det är lite svårare (just nu fungerar det rätt bra med blodsocker och insulin) med blodsockret och det så skulle jag nog uppskatta en hund väldigt mycket. Som kan påminna mig och när mitt socker börjar bli lågt, och tillochmed när det börjar stiga! Fast då nämnde hon att hunden oftast är lite orolig bara, och inte reagerar så mycket. Men det kan ju räcka för att man ska testa sig och kanske gå ut och ta en promenad då. Well well, det är framtiden det. Och just nu tar vi en dag i taget!

Men iallafall så det jag tänkte säga var att jag är ju Ordmärkarnas ordmärkare! Och även hela meningar skall helst sägas i rätt ordföljd i mina öron. Och med rätt betydelse. Och denna människa Malou på tv4 säger FEL!!!!!!!!!
Hehe.. nämen seriöst. "Denna diabeteshund kan alltså känna på lukten när husse eller matte har för låg insulinnivå"
Öööh.. Fast aa det är klart, nu när jag skrev det så kan det ju funka att säga på det sättet. Att nivån på insulinet är för lågt i kroppen och då blir ju alltså blodsockret högt. Men det var ju fortfarande inte det hon ville förklara så hon säger FFEEEEELLL!!!!!!!
Eeh.. ah. Det blir lite undervisning här men det är bara bra för er vanliga dödliga. Hursom helst så känner ju en diabeteshund av en lukt som vi bokstavsbarn utsöndrar när vårt blodsocker sjunker.. Och det är alltså den låga nivån hunden reagerar på och då kan den puffa till eller slicka på handen eller nåt. När blodsockret är högt så utsöndrar vi en doft av typ aceton, vilken vi själva även kan känna smaken av i munnen vid dessa tillfällen.

Så är det.

Så läs på till nästa gång du säger nåt i teve Malou! Annars gillar jag dig skarpt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback