30 års fest och dop

Aaah jisses vad trött jag är. Helt slut. Tror jag skrev ett inlägg senast i torsdags, sen dess har det vart fullt upp.
Det har varit så fullt upp att jag knappt kommer ihåg vad vi har gjort, bara att jag varit stressad i tre dagar.

Jofan, Fredags: plockade jag lite grann så det såg någorlunda välkomnande ut, sedan spenderade vi några timmar i Falköping och förberedde dukning m.m. Efter det städade vi klart, lagade käk, och förberedde ännu mer inför morgondagen, samtidigt som vi väntade på Sandra och Jonas från Härnösand. Riktiga kompisar det! Åker 80 mil för att komma till en fest :) När de kom fick de mat, och sedan drack vi öl och klippte óch klistrade. Juste! Roger kom och drack kaffe innan dem kom, och hade med sig skitsnygga utemöbler, blomlåda från 60 talet OCH en stringhylla till mig... Lyckan var fullkomlig!

Lördag:  det faktum att vi inte somnade förän vid 04.00 natten till lördag gjorde att vi var extremt trötta när klockan ringde fem timmar senare vid 09.00. Hade egentligen tid att somna om, men låg och kände efter och upptäckte att jag var otroligt kissnödig, och då var det kört. Kissade, duschade, gjorde frukostbuffe till våra gäster, fixade håret. Och allihopa inklusive Elin kom iväg vid ett ungefär, fast vi fick såklart vända en gång och hämta grejer som vi glömt.
Hela dagen fixade vi allt i lokalen och mot slutet innan alla kom med bussen så gjorde vi oss iordning. Jag hade skitkul hela kvällen och allt gick ungefär enligt planerna. De flesta verkar vara nöjda. Lägger upp bilder här sen så ni får se.

Söndag: Kom hem till lägenheten ungefär 03.30, åt nattamat (frukost?) och sedan somnade. Klockan skulle ringt 08.00. Men eftersom jag vaknade först 09.30 så är jag inte säker på att jag sovit bort typ 11 snoozningar... eventuellt kan jag ha råkat ställa klockan på 09.00..hmpf. Hursomhelst så försov jag mig så in i helskotta. Det var dop i Sandhems kyrka kl 10, och jag vet inte vem jag ska tacka för att jag (faktiskt) såg riktigt snygg ut när jag vaknade. Håret var i princip orört sedan gårdagen och huden var oförskämt fräsch. På med spray, rouge, ytterst lite mascara och ögonbrynspenna. Slänga i sig lite cornflakes med mjölk. På med första bästa klänning och kofta, leggings, skor, väska, helvete vi glömde presenten, plocka med den, i farten ta med jackan och tuggemi och slänga sig i bilen. Till detta hör att Viktor planerade att gå upp vid 09.30 hela tiden så han var hur lugn som helst. Anyway, vilka tror ni var typ först? Jojemän, vi. Eller inte först men de var inte många där iaf. Såattee...aah det gick. Efter kyrkan hem till Junvik och käka och prata och lämna present. Sedan hem hit och säga hejdå till Sandra och Jonas, sedan ett avsnitt Varuhuset, sedan åka och städa i Falköping. Luktade fylla! Färdiga vid 21 tiden. Sen....var...vi...trötta.

Jag har vaknat till först nu känns det som. Jisses.. enda dagen i livet man skulle uppskatta att vara arbetslös är idag. Förstår att det är tråkigt med mycket text så jag ska försöka slänga in en bild till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback