De sockerfria alternativen

Som diabetiker får man ju inte äta socker. Eller? Som ung rebell måste man ju gå mot strömmen, och se på fan, jag mår rätt bra idag trots allt!
Men, visst får vi i oss lite för mycket socker nuförtiden, och det är ju där problemet med fetman ligger. Men när det dessutom är livsfarligt med sötningsmedel av alla olika slag (ja, det är det faktiskt), vad händer då?
Jo, då finns det ytterligare ett alternativ, garanterat socker- och sötningsmedelsfritt.


Bästaste glassen med chokladsås.
Mönstret fick jag av en kompis som heter Kristin som hade en bok som jag inte kommer ihåg vad den heter.


Chokladtårta med jordgubbssylt.
Mönstret kommer från de små beskrivningarna man fick när man köpte de små små små garnerna Candy. Botten är gluten- och laktosfri.


Fölsedagstårta.
Tog en stund att göra, och jag är inte 100% nöjd med den, men det blir man ju aldrig så vad spelar det för roll. Tre olika garner hade jag här. Tårtpappret virkade jag som en duk ungefär, och sydde på efteråt. Rosen gjorde jag som en remsa som jag snurrade och sydde ihop. Själva tårtan virkar jag precis som en mössa, ökar hela tiden och sedan virkar jag utan att öka de sista sju varven ungefär.

 


Kommentarer
Emil säger:

Coola grejer, säljer du eller

2011-09-16 | 15:25:27
Isabell säger:

Tja! Absolut säljer jag. Intresserad av något?

2011-09-16 | 22:01:18
Bloggadress: http://rutorochsprutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback