Litt av vart

Toodles.
Tänkte det är lika bra att slänga upp det mesta av grejerna jag gjort. De allra flesta sakerna har jag hunnit med under tiden jag gick på Folkhögskolan i Mullsjö, förra året alltså.



Hängig hissgardin, som jag gjorde from scratch på folkhögskolan. Vi skulle välja ett 2m långt tyg att trycka på, ett återkommande mönster. Jag tryckte fem meter, och text dessutom. Tog halva natten kändes det som! Rundstav skall in, och två likadana gardiner skall sättas upp i vardagsrummet.
Inspirerad av Hipp Hipp - Svenska för nybörjare.



Målade av en av Roy Lichtensteins verk förra året på skolan. Jag gillar honom. ca 100x100cm.



The one and only - Johnny Cash. Snyggves pôjk, så måste det vara. Älskar att måla av honom.
ca. 100x150cm.



Brewden. Inte ens den här har jag gjort på fri hand! MEN. Till skillnad från de svartvita kontrast-tavlorna (som är belysta med overhead och avmålade) så har jag endast använt mig av ett litet kortspelskort som hjälp. Tog bra mycket längre tid men fick äntligen öva målning i akryl paw rikhtit.



RAKU! Så heter sättet man bränner denna keramiken med. Själva fatet har jag faktiskt inte gjort själv, det var någon duktig fjolårselev som lämnat kvar det fina fatet i några år. Och då fick jag chansen att testa på att bränna fatet med en metod som heter raku. Det var fränt. Man målar sin grej med färgen, sedan in i typ elden och sen sågspån. Jag har nog förresten en film jag kan lägga upp på det, så får ni se hur det går te. Själva grejen med raku är såklart krackeleringen i glasyren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback