Radiokaka

Wohooo! Börjar med att bekräfta att nostalgiböckerna jag berättade om igår verkligen var rätt bra! Det var kul för det var massa recept i och sånt. Typ som Radiokaka, som av sina ränder såg ut som framsidan på en transistorradio, därav namnet.
Monterade upp stringhyllan jag fick av Roger häromdagen! Fan va bra det blev. När jag ändå hade ångan uppe, skruvade jag upp en vägg-skohylla, gardinstångs-fästena, massa foton samt bytte gardiner i sovrummet! Helt otroligt att man kan ha sån energi till inredning när man är arbetslös. Brukar ju sjunka ner i de värsta deppressionsperioderna när jag är arbetslös, så jag har stannat inne och inte rört mig, eftersom bara tanken på att gå utanför dörren kostar pengar. Men nu är det precis som det dyker upp riktigt positiva dagar emellanåt, det kanske börjar gå framåt nu! Skönt isåfall. Blir ju glad när jag kan få någonting gjort här hemma, då känner jag mig nyttig. Sen är det väl för att jag har allt här hemma, det kostar inget, jag behöver inte köpa något för att skruva upp grejorna. Jag ska lägga upp bilder på dessa vackra ting till nästa inlägg idag!
Eftersom det är en sådan bra dag idag också, så tror jag att jag ska ta mig till Mullsjö en sväng och lämna tillbaka grejerna jag lånat av Elin.W och pajformerna till mami och tapetböckerna till Colorama. När jag ändå är i den stora staden så kan jag ju passa på att shoppa ingredienser till Radiokaka :)

Radiokaka
20 tunna skivor

200-250 g kokosfett
200 g mörk blockchoklad
2 ägg
3 dl florsocker
25 kex av marietyp

Smält kokosfett och choklad på svag värme i en kastrull. Låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Rör försiktigt ner den ljumna chokladsmeten.
Klä en avlång sockerkaksform med bakplåtspapper eller plastfilm.
Bottna med ett lager smet, fördela ett lager kex och
varva sedan smet och kex. Översta lagret ska vara chokladsmet.
Ställ formen i kylen över natten.
Skär kakan i tunna, tunna skivor och servera genast.

Kommentarer
Annie säger:

Faan vilken fin blogg du har! Så himla roligt! Vill bara hem och virka! Kolla in Calinas.se, finns en jättefin virkad lampskärm där som du säkert kommer gilla:) Puss

2011-09-16 | 12:54:44
Isabell säger:

Men! Tack Annniitt! Men eller hur, man får sån jädra inspiration, haha bara av att läsa sin egen blogg för skråen! Du får nog med skaffa blogg :) Aah men den måste jag fan kolla in genast. Lampskärm låter dock snäppet jobbigare än husvagn...och då äre jobbit :)Puss

2011-09-16 | 22:11:19
Bloggadress: http://rutorochsprutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback