HbA1c och släktkalas

Nu är det tyst här. Jättetyst...
Har spenderat förmiddagen i Mullsjö idag. Började med provtagning på VC, som det stod att jag skulle göra två veckor innan läkarbesök på Ryhov. Ett vanligt HbA1c (ett slags medelvärde på hur mitt blodsockor varit under längre tid, typ ett år) skulle jag göra. Det är jag van vid, fast gillar ändå inte den där meter långa nålen som ska in i armvecket! Så jag brukar be dem ta i handen, eftersom det är så långt ifrån kroppen som möjligt, och då måste det ju göra minst ont...eller? Fixidé.. Det gick bra iaf. Förutom att jag vart tvungen till att vara fastande i 12 timmar innan detta, och jag hade lågt igårkväll kl. 22 så det var senaste gången jag åt.. Gissa om jag var hungrig vid 11 när jag var färdig..

Under dagen har jag fixat lite här hemma. Plockade undan det mesta som man kan tänkas att en 2åring kan skada sig på. Självklart lyckades hon skada sig lite ändå, när hon trillade in i köksbordet... Men det kunde jag då inte plocka undan. Vid ca 18.30 samlades alla i vår lägenhet på 105 kvm. Låter stort men när vi klämde in både min och Viktors släkt så blev det ändå lite trångt. Eller trångt...man irriterade sig inte på det och alla fick bra plats att äta på och det fanns ändå öppna ytor. Det älskar jag med det här stället, det är stort och öppet. Men som sagt så var vi ganska många så det var ändå ganska hög ljudnivå, jag tyckte det var trevligt och hoppas de andra gjorde det ock. Bjöd på frallor med goda pålägg, kaffe, cornflakeskakor och och och! Den underbara daimtårtan som mamma bakat. Tack mamma för den fina hjälpen!
Och nu sitter jag här och lyssnar på diskmaskinen som hörs lite från köket (thank you lord for that you har gett oss a dishmaskin) och har plockat och torkat av hit och dit. Har nån slags oskriven regel om att det mesta ska vara fixat innan man lägger sig, så det är rent och snyggt morgonen efter när man ska ha frukost. Finns inget värre än att se ett diskberg och känna lukten av gammal mat och få bananflugor i ögat på morgonen.

Alla kunde inte komma ikväll, och en av dem är min bror Fredrik. Och bara för det så lägger jag in en bild på honom nedan. När jag blir rik på mina målningar ska jag köpa ett jetplan till honom så att han kan flyga från Umeå och hit, och komma på släktkalas :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback