Cornflakeskakornas återkomst

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? NEJ det är ingen vanlig dag för det är någons 30 årsdag hurra hurra hurra!
Sådär, nu har jag sjöngt för honom. Testade ju att göra det i morse med men jag fick höja rösten några nivåer och det slutade med att jag stod och skrek JAMÅANLEVA utan en reaktion. Nåväl, han vaknade till slut och fick sin frukost som jag skrev i förra inlägget.
Jag tänkte att jag måste göra något vettigt dagen till ära. Typ städa lägenheten, och det gjorde jag! Fan va nöjd man blir med sig själv efteråt. Det är lite så att när man sitter och tittar på virket (garnet och virknålen) och blir sugen att fortsätta, så brukar jag alltid ta mej en titt och se om det verkligen inte behövs göras något viktigt (läs: tråkigt) i hemmet eller utanför. Och det finns det ju givetvis alltid. Som att städa, det behövdes väl inte så mycket mer än att plocka undan det mesta men sen vet man ju hur möe damm det samlas under soffor och sängar. Såatteeee jag drog igång med damsugandet och plockandet (hann med en lunchrast) och det mesta hann bli färdigt till Viktors hemkomst.
Han ville vila en stund så vi satte igång Varuhuset avsnitt 1-4, och jag som inte kan sitta still när man glor på film sprang runt och plockade lite under tiden. Varuhuset är ju för övrigt en helt obeskrivligt.... speciell dokusåpa. Varken bra eller dålig liksom.. jisses. Nog om det.

Vi åkte ut till Viktors föräldrar och sa HEJ! innan. Busade lite med hundarna och lillan på 2 år, dem är små glädjespridare och jag uppskattar dem mer än blommor och choklad i mängder. Det var mysigt och vi fick öppna present, eller Elvira hjälpte mig rätt mycket eftersom jag tycker det är så tråkigt. ... Eller så tycker jag fortfarande sånt är lika kul varje år :)
Vi åkte hem och jag bakade cornflakeskakor, Tommy kom och drack kaffe och åt några, sedan var det taktiksnack mej och viktor emellan i typ fem minuter, sen kom näste man Mårten och drack kaffe och folköl och åt upp de sista kakorna. Och här sitter vi nu och pratar om allt mellan himmel och jord!
Måste sätta mig och skriva lite på morgondagens lista innan jag lägger mig ikväll känner jag. Jag började med det för några år sedan, för att jag skulle sluta ligga och tänka så mycket när jag skulle sova. Och det funkar faktiskt, om man skriver ner allt man ska göra så har man det på papper och slipper ha det i huvudet.
Såhär ser morgondagens ut:

- Gå upp vid 8-9
- Gå direkt till affärn och köpa mjölk så jag får frukost
- Städa det sista så det ser välkomnande ut
- Åka till apoteket
- Handla på ICA
- Fixa madrasser till sovgästerna
- Åka till Falköping med Viktor
- Handla doppresent
- Handla på ÖB
- Duka i lokalen där festen ska va
- Hämta balkongmöbler och annat glömt hos Roger

Sen är det bara att åka hem, knäppa en kall och vänta på gästerna som åkt ändå från Härnösand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback