14600 stick

Blev inte mycket till bloggande denna veckan ändå. Otroligt dumt med tanke på att man kanske tappar de få läsare man har då. Men ni är snälla ni som har tålamod med mej.
Jag har skaffat mej en användare på www.blodsocker.se. Det rekommenderas, om man är diabetiker och inte orkar skriva upp allt på papper. För man får mycket bättre överblick och kan ta lärdom från gårdagen eller vad man ska säga. Jag kan välja att publicera några dagar också om jag vill, upp till 14 dagar om jag inte minns fel. Vi får väl se. Men det är lite jobb med det, att mäta blodsockret ibland varje timme, på en dag och hela tiden skriva upp, eller försöka memorera under tiden man är på jobbet. Den dra skiten tar visst upp rätt mycket tid av ens liv ändå. Jag räknade till exempel ut att sen jag fick diagnosen 2004, och fram till nu, om jag testat sockret fem ggr om dagen, så har jag alltså stuckit mej i fingrarna cirka 14600 ggr. Och i magen har jag stuckit mej ungefär lika mycket då. Kan det stämma? Jag kan ju inte matte så mej är det ingen ide att lita på när det gäller sånt.
Men 365x5=1825, 1825x8=14600.
Detta var ju lite intressant fakta. Har aldrig räknat ut det innan, så bara slog det mej häromdagen när jag hade en liten lucka i hjärnan för onödiga fakta. Tur det inte gör ont då! Det finns betydligt värre åkommor än detta kan jag säga. Jag klarar mej bra.
Nu fick ni ett litet inlägg om diabetes Mellitus, inte så kul för alla kanske men jag kanske hinner lägga in ett lite "roligare" inlägg sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback