Energi

..var finns det liksom? Fast igår fick jag tummen ur och började slipa min nyinköpta pall! Jädrar vad glad man blir av att känna att man har gjort någonting. Det är typ det som är det värsta på kvällsveckan, när man känner att man inte gjort ett skit på förmiddan. Bara suttit inne och glott på teve och (iofs) bloggat. Men nu när solen tittat fram igen för fjärde gången (med lite snöstormar emellan) så ska de bannemej hända grejer.
Men jag bara undrar en sak. En pall för 25kr, ett bord för 75kr, slippapper för typ 100kr, och grundfärg och målarfärg för 800kr(!). Plus en del ansträngning. Och penslar. Vad blir det, typ 250 spänn för pallen?  Då är den röd sen. Och förhoppningsvis snygg. Och färgen räcker ju till fler möbler. MEN ÄNDÅÅÅ!!!! Helt plötsligt blev det dyrt, och då är skiten inte ens ny?!?!? Hela min mening med livet är ju att återvinna, så billigt som möjligt. Wellwell. Målarfärg är inte gratis helt enkelt.. Jisses.. Tänk då när man ska måla hus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback