Flytt och linser

Spenderade nästan hela helgen med att flytta och rensa mormors bohag.. Det skingrade tankarna lite från detta med pappa..
Men mormor flyttade ju till äldre/demensboende för ett tag sen.. Helt sjukt hur man kan samla på sig så mycket grejer under en hel livstid. Det tog aldrig slut. Jag hade velat räkna de olika sakerna, typ porslinet och krukorna. Det kan lätt ha varit 100-150 krukor och säkert 200 tallrikar och koppar och assietter. 80% av dessa hade jag aldrig sett innan. Inte mamma heller.
Men det var en del foton och sådant som suttit i tidningen från när vi fyllt år som barn, det var mysigt att se. Och jag och Johanna gick igenom alla våra teckningar.... Jisses vad vi har målat... Sparade några fina, bland annat "Isabells första gubbe -92" som mormor hade skrivit bakom teckningen. Det var många fina minnen som dök upp. Men för det så kan man inte spara allt heller. Jag tog med mej jättemycket ändå tycker jag, men sådant man ska ha användning för, och såklart för att minnas.
Nu sitter jag på balkongen och har precis druckit upp min andra kopp kaffe. Ska alldeles strax bege mej till Viktor så han får byta mina däck, sen bär det av till Hölma för att besöka optikern. Äntligen få (betala jvlgt mycke) mina linser. Jag hade ju mina förra i tre månader, och undrade i slutet varför ja blev så förbannat torr i ögonen. Inte konstigt när det är månadslinser. Så nu har jag burit mina glasögon i typ två veckor konstant. Har även köpt ögondroppar från Systane som ska flöta in ögonen redigt, de Blir gött.  Sen är det väl jobb som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback