Semmelröv

Jag bakar semlor nu! Häftigt va? Jag har ingen aning om hur det ska bli. Jag tog det receptet som var minst ingredienser och minst text i på nätet. Och mitt i allt kom jag och tänka på att dom kallar Måns Zelmerlöv för Semmelröv. Det är ju så roligt så att man nästan kan falla baklänges.
Nähe. Lite bilder kanske.



Nya glasunderlägg som jag hittade på erikshjälpen i jönköping. Dem vi ska ha i teverummet. Nu ska vi vårda vårt nya dyra teakbord! Inga jädra ringar o skit.


Längesen jag blev såhär nöjd. Jag har gjort om lite i vår lilla hall där nere, och då tog jag bort den här gamla sketna "skohyllan" som det stod att det var på second handet jag köpte den. Man skulle typ hänga skorna på nåt sätt och det var ju rätt ofräscht med sulan utåt och allt :S Ska ta en bild på hallen imorn så ni får se. Men iallafall så kom jag på något sätt på ideen att trycka i mina garnnystan där och det gick alldeles utmärtk. Jag som så länge velat ha en hylla för att visa de fina färgerna ^^. Nu sitter den uppe och det känns väldigt bra. Mindre bra kommer det gå när ETT garnnystan ska ut. haha!


Ännu mer utmärkta loppisfynd. Finns fan inga bättre kastruller än dessa. Dom bubblar ALDRIG utanför!


Åååh burkar jag letat efter i halva mitt liv fanns på Erikshjälpen på Solåsen! Polkapolka. Såna stolpar vill jag ha utanför mitt röda hus sen vettni :) Dom ska snurra helstast! Lägg märke till min lilla 8-bitars samling undertill.

Det här var ett perfekt inlägg, det tog hela 30 minuter (!?) och nu är jäsningen färdig. Såattteee HUUSCCHHH in i ugnen.


Kommentarer
Elin säger:

Äntligen ett nytt blogginlägg. Är ju här nästan varje dag och spanar efter nya roliga, tokiga, intressanta och inspirerande inlägg. Ser fram emot morgondagens bild på semlorna. Jag ser ännu mer fram emot att få provsmaka!!!!!!

2012-02-06 | 21:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback