Alvedoncentralen

Idag var fick jag tid på Vårdcentralen, eller Alvedoncentralen som det borde heta, klockan två, precis när jag slutade. Så jag fick åka ifrån lite tidigare. Väntade först på att få komma till receptionen, det gick snabbt, även att det var typ fem före. Sen fick jag vänta på att någon skulle ropa på mig. Och det gick ganska snabbt det också (!).

I: Isabell
D: Doktorn


D: Hur länge har du vart shyyk?
I: Ööh, alltså jag hade ju feber oså i mellandagarna, nu har jag bara haft ont i halsen sen i måndags.
D: Såå...tvo veckor? Har du vart shyyk.
I: Aa..fast jag har ju jobbat hela förra veckan.
D: Hur länge har dy haft ont i halsene?
I: ..sen i måndags.
D: Hostar du micket?
I: Nae.
D: Okej. Har du haft feber?
I: Ja.. men i mellandagarna.
D: Okej. (kollar i halsen).. Har du ont i nacken?
I: Nae.. Kan man ha det när man har halsfluss?
D: Nej.
I: ..hepp...

D: Du er lite röd i halsen.. Hostar du micket?
I: ..Nej.
D: Jag shickar dig till provtagningen, så kan du gå tillbaka till väntrummet efter, så ropar jag på dig där.
I: Okej.


Väntar.

-

Väntar ännu längre

-

Hatar att vänta.

-

Fnissar åt ett barn som är sött och lite sjukt.

-

Väntar ytterligare. Kollar på klockan. Har väntat i typ FEMTIO MINUTER!!!!!!!!!!!!


- Isabell!

- Det var inga settreepettotokoikoeker. Dy har inga körtelfeber. Din flämfla var liite hög. Så du ska köpa ipren på apoteket.
- Okej. (?) Okej.
- Hostar du micket?
- NEJ.

Kommentarer
Micaela! säger:

Haha så jävla bäst!

2012-01-14 | 20:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback