Lugna helgen

Hej.
Idag är jag trött. Jag tror jag har halsfluss. Vaknade kl sju imorse, hade inte ont alls. Vaknade igen vid tio och hade skit ont. Makes sense? Nope..
Har fått min nya symaskin så jag har sytt som ett as hela helgen. Skitkul. Men bara en sak har blivit färdig, haha. Eller två. Eller målarförkläde till barn, och en kuvertväska jag slänge ihop till F. Det var lite kul. Men nu ligger det ett vuxen förkläde, ett par svarta snickarbyxor till barn i 70-tals stuk, och en bäbisklänning i nåt flanell-liknande tyg och bara väntar på att få bli färdigsydda.
Meeen när man heter Isabell så lämnar man gärna saker halvfärdiga och får senare rå-ångest för att jag aldrig gör klart något. Men skitsamma.
Nu har jag lite panikkänsla och depressionsfeeling på samma gång bara för det ser förjävligt ut här hemma (igen). Innan tänkte vi att NU KÖR VI ETT RACE men det gick i stöpet fem minuter senare när vi insåg hur hungriga vi råkade bli.
Så nu står vi här och lagar värsta middagen med fläskfile, champinjoner, lök, grädde, creme fraiche  och ädelostsås med broccoli och lite tagliatelle. JÄDRAR va gott det ska bli.
Sen ska vi städa.
Sen ska vi dricka lite aspartam (åtminstone jag).
Sen ska vi äta chips.
Sen ska jag bli pigg och glad och jobba för att sedan komma hem och BLOGGA på riktigt igen. Och massa bilder sitter jag inne med också! Spännande eller huuuuur!

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback