----


Det var mycket viktigt att man blåste upp och tömde madrassen på luft tre-fyra gånger innan den används första gången. Så en av de fyra gångerna fotade jag honom såhär. Nu slipper ni sova i våran hörnsoffa kompisar!



Detta åt jag en dag när jag hade bråttom. Kom på ungefär 11.45 att jag glömt laga mat (måste äta precis 12.00 för att allt ska stämma under kvällsveckan), och jag tog för en gångs skull ett mycket snabbt beslut. Värmde upp lite kylskåpskall pasta i micron, värmde bacon i vattenbad, klippte, stekte, i med grädde och purjolök (hur stor var challen att man hade en purjo hemma liksom) och lite krydda. Åt ca 12.03. Mycket smakligt.


Husen åkte i papperskorgen innan! Vi fick äntligen tummen ur och städade igenom lyan. Riktigt skönt var det. Och riktigt gött att slippa pepparkakshusen med, dom var mest i vägen nu. Men julgranen står kvar! Så vi kan ha julgransplundring 20e dag knut eller när det är man brukar ha:)


Fläsfilé i ugn med champinjoner, lök, grädde, creme fraiche och riven ost. Till det lite broccoli och lite pasta, samt godaste ädelostsåsen i VÄÄÄÄRLDA! Smakerna riktigt gifte sig med varann..eller vad man brukar säga. Fast detta var mer som smakernas bröllopsnatt..hehe. nä, men skitgott vare. Och hela veckan ska vi banne mej äta't.


Ett färdigt målar-förkläde ^^. Till alla ni barn som kommer hit och besöker mej emellanåt! Tycker så mycket om er <3. Bara för att de var så smidiga att göra så blir det nog några fler, ifall många kommer på samma gång!
Jag använde mig av ett provtryckartyg från skolan, därav den stora färgmixen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback