Beslut

Igår vid sextiden kom vi hem från Sälen. Det var en rolig resa. Vi skrattade mycket. De flesta iallafall. Jag skrattade mycket. Så mycket har jag inte skrattat på länge, och det värsta är att det var åt samma saker hela tiden. Men man blir väl skadad av att umgås så mycket med vissa.
Min mobil gick sönder i liften första dagen. Det var ....tråkigt. Tänkte ta massa bilder och lägga upp här. Och jag glömde ju den riktiga kameran med.Fast det var väl bara displayen på telefonen som gick så nu ska vi försöka få över bilder och sådant till datorn först, sen kan ja slänga den åt heeeeeeeeeeelvete.
Håller på och läser mej klok på det här med nytt abonnemang och allt. Jag bara vägrar att binda mej två år igen. Ett år Max. Med sen stod det att Telia flex medium behövde man inte binda sej till. Fast då måste ja köpa telen för 5145 kr. Det gör jag gärna, men det borde gå att hitta ett billigare ställa att köpa den kontant på än på Telia. Och sen köpa till abonnemanget efteråt?
Hur som helst så måste jag iallafall begära en slut(slamp)faktura på min nuvarande telefon och det skett-abbonemanget Max 25. Det blev 2821 kronor. Det kan jag ju punga ut. Ska man göra det först då kanske? Och sen vänta till nästa lön för att slippa leva så snålt? Ååaåaaa ja orkar inte vänta så länge. Snålt har jag ju Lärt mej leva förr herrejisses. Lika bra att ta allt på en gång.
UFF...dessa beslut. När slipper man dom? När man dör och föds om till barn igen. Fan vad jag längtar dit känner jag. Fast å andra sidan finns det lite värre bekymmer här hemma än en sketen telefon..
Nu ska jag åka och tanka min bil. Det blir dyyyyyyyyyrt förbannnnade bensindriven. Först ska ja iofs hämta Emma och efter rånet på macken blir det efterlängtat arbete i åtta timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback