Mardröm

Fy sjöööööööön säger jag bara. Detta kan ha varit något av det värsta jag vart med om. Under några sekunder var jag till och med övertygad om att jag skulle dö. Det varsom en mardröm fast jag var HELT vaken och medveten om allt.
När jag sover har jag nästan alltid vaknat till någon gång på natten av att jag behöver kissa, eller att jag bara... Vaknar från en dröm eller nåt sånt. Men ni vet, vakna till sådär och slänga ett get-öga på klockan som ofta visar runt ett-två och sen somna om igen direkt.
Inatt var det annorlunda. Jag vaknade till och slog upp ögonen och såg att klockan var 03:33, vilken är en jädra skum tid, eller hur? Visst är det klockslaget med i den där skräckfilmen för typ 8 år sen där dom bodde i ett läskigt hus och någon dödade alla vid just 03:33 varje natt? Så det var ju min första tanke såklart, när jag såg klockan. Och hjärtat började slå fortare, som det så ofta gör på mig eftersom jag är mörkrädd. Men det började slå fortare och fortare denna gången, det blev inte bättre. Och jag skrämde väl upp mig själv antagligen, men det var nåt som inte kändes alls bra tyckte jag. Jag inbillade mej att det rörde sig i mina ögonvrår och och jag såg silhuetter överallt, haha! Men den här minuten kan vara den längsta i mitt liv, jag måste ha slagit upp ögonen precis när det slog om till 03:33, för jag tittade till på den flera ggr och den slog aldrig om igen!! Tog skitlång tid!
Emellan att jag tittade på klockan så tittade jag ut genom fönstrena, och det måste ha vart skittjock dimma inatt? För det lös oranget jättestarkt ute, men jag såg inget mer! Det var bara jätte orange precis som det brann eller nåt. Fast som att fönstren var tavlor eftersom det inte gick att se ut överhuvudtaget. Så då fick jag ju panik och tyckte jag fick svårt att andas och allt. Sen kom det värsta. Vi har haft en golvlampa tänd i flera dygn, och mot just denna väggen som den lampan står, låg jag och stirrade också. TROOOOR NI INTEEEE att den här ENDA ljuskällan (i teverummet) i mitt liiiiv GÅR SÖNDER!!!!!!!!! Och avger en sådan kanonblixt att jag tror jag ska skita på mej.
Och i samma sekund blir det kålsvart. Jag kollar på klockan. 03:33......03:34. Jaha.
VARFÖR skulle just jag vakna och behöva bevittna när lampaset går sönder?? Hade jag inte kunnat få upptäcka det typ...nu?
Hur som helst så är jag precis genomsvett vid detta laget och har börjat skrika och sagt att VIKTOR HJÄLP JAG KOMMER DÖÖÖ DOM KOMMER OCH DÖDAR MEJ NU LAMPAN GICK SÖNDER OCH DET ÄR MASSA ÄCKLIGA SILHUSETTER HÄR HJÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!! Och jag skakar som bara den och håller på. Sen tyckte jag att den släckta golvlampan blev liemannen. Sen lyckades jag somna igen vid 4.
Så det var ju skönt.
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback