En tand mindre!

.... Men rötterna sitter kvar. Från visdomstanden. Så gött, ringde i morse för det inte blivit bättre sen i fredags. Så fick jag en tid, dom kolladelite, sen konstaterade dem att det var smartast att plocka ut den (i överkäken). Så lite paff som jag blev att dom hade tid att göra det hux flux, så gick jag ändå med på det. Hann ju inte direkt bli nervös heller så det var ju bra. Mindre bra kändes det efter att ha legat i en timme i den där stolen som en säck potatis :( . De var heeeelt kanonbra tandläkarna. Men.. De slet och bände och vred och snurrade... Tror det var runt efter fyrtio minuter som de hade blivit ganska varma om händerna och började skaka lite lätt. Det gjorde jag med. Vid detta laget fick även ho som slet mest pausa några sekunder och andas och röra på handen. Detta började göra mig lite smått nervös. Orden "dettablir ett enkelt ingrepp!" försvann sakta sakta från min lilla hjärna.
Efter cirka femtio minuter knäckte det till. Såinihällvete.
Efter det kom världens största suck.
Då tänkte jag... Nu blev hon inte så glad.. Tror jag.
Kronan hade brutits av. YEEEEEYyyyyy......
Sen började de såga och ha sej..jag gnydde lite. Mest för att det var så jädra obehagligt.
Jahopp, typiskt var det iallafall sa de sen. Att resten inte ville komma ut. Att det var en envis liten tand! Jotack.... Men som sagt, dom var verkligen skitbra. Om jag inte minns fel lät hon som hon var från Norrland, och annat än snälla är de ju inte där uppe :)
Hon ringde till Käkkirurgiska kliniken på Ryhov och bokade till kl 08.00 imorgon bitti. Så ska dom cutta upp mej och plocka ut de små asen. Lite pirrig, inte så nervös faktiskt. Jag kommer att vara det imorgon när jag ligger där. Så jag tänkte att jag ska försöka få lite lustgas, eller lugnande tablett, lite eftersom jag är själv och alldeles utsatt... Nämen ingen att hålla handen oså. Fast det behöver inte stora tjejer.

They need drugz...

Skickar en tanke åt min älskade pappa som skall opereras ungefär samtidigt som mig imorgon, fast i Linköping. Alla kramar till dig!
En tanke till My dear Mom, som är så stark hela tiden och ställer upp för alla! Du är bäst!

Adam, min magsjuka bror får också en tanke, och endast det! Med tanke på smittorisken...skickar 25 liter blåbärssoppa!

Fredrik du får också en när vi ändå är igång! Du är så snäll och fixar! Puss och kraaaam!



Bilderna är ju inte helt hundra att se alltså. Men bara för att ni ska ha nåt hum om det. Det har blött massor och det är som ett köttigt hål typ. I överkäken på vänster sida.

Jag tar med Ipaden imorgon ifall jag blir där en stund efter ^^, photobootha kirurgen lite kanske.


Kommentarer
Adam säger:

Oooo, tackar för blå-bärs(Pripps)soppan!! Den gjorde gott på tom mage:)

2012-05-11 | 13:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback