Rapport och Go´Kväll

Hello.
Jag satte mig här för jag hade en sån redigt bra grej i mitt huvud som jag tänkte skriva om. Precis nyss så bad V mig om att ge mig hans telefon, och sen frågade han nåt. Tror ni jag kommer ihåg den där skitbra saken jag skulle skriva om eller? Jädra guldfiskminne.
Nu sitter jag iallafall i soffan framför teven där Rapport är på. Mitt favvoprogram. Näe kanske inte, men en av de få programmen som är värda att överhuvudtaget slå på teven för att titta på.
Tänk vad gammal man börjar bli. Eller vuxen kanske. De program jag verkligen sitter och ser på är Rapport och Go´Kväll. Rapport för att det är på en bra tid på kvällen och Go´Kväll för att reprisen alltid går vid 05.40 när jag sitter och äter frukost. Lite morgonmys med Pekka Heino är ju inte fel.
 
 
Hur som helst, det var inte det jag skulle skriva. Det var det dom pratade om nu på Rapport, att din blogg kan bli kapad. Det vet man ju såklart redan men tänker väl som alla andra vanliga människor att "det händer inte mig" för att skydda sig själv från ångest och panik eller nåt. Det är ju väldigt bekvämt att inte oroa sig. För oftast händer inte sånt där en själv. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHHHHH.
Så dum man är egentligen. Dags att vakna.
Nu vet jag inte alls grunderna på det där "sploggandet" som den där Matilda blev utsatt för. Men det var iallafall ett företag som sysslar med SMS-lån (urk) som lyckats tränga sig in i hennes blogg och tydligen ta över den(?) för att självklart göra reklam för företaget. Och för att spela henne, alltså en falsk Matilda, och skriva om hur bra det där var och rekommendera andra till att köpa deras tjänster. Vilka rövhål. Så kan det gå. Det är väl att jämföra med Facerape, man har väl glömt logga ut från någon dator. Eller råkat klicka i att man vill "spara lösenordet på den här datorn" utan att hålla ögonen öppna.
Usch nu blev jag irriterad för att jag inte fick något svar på HUR detta kunde gå till. Men det kan man väl räkna ut. Hade bara vart gött att höra henne säga något i stil med "Jag satt och bloggade på datorn i skolan, ska jag behöva va rädd för att någon snor min blogg bara för jag har mitt födelseår som lösen?....eller ah..oj.. nämen typ det är ju inte kul att inte känna sig trygg på en offentlig plats...eller så.."
 

Nu ska jag byta lösenord. "Tihi"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback