Lax

Satte precis på potäterna. Laxen är i ugnen. Creme fraichen står i kylen och väntar på att komma ut i friheten för att sedan direkt bli bortgift med sina kusiner - Santa Maria Seafood and Fish (eller fishfood and sea som jag säger ibland när jag vill vara lite skojig), citron, persilja, salt och peppar. And then....OMNOMNOMNMNOMNOMN! 
 
Tog en sväng till Skara i helgen för att julshoppa lite. Mest för att åka nån annanstans än Jönköping. Blev bland annat på Jula, för det skulle ju vara så himla stort och fränt och där fanns ju outlet och grejer.....OMG tänkte jag och blev alldeles till mig av falska förhoppningar. För när vi kom dit....ah jag skriver en gnäll-lista, det är likabra.
 
1. SVINtrånga parkeringar! HUR tänker folket när dom bygger City Gross vägg i vägg och tänker att folk ska handla lite sköj på Jula och sen in och handla lite go mat på CG efteråt. MEN BYGGER MINSTA TRÅNGASTE FULASTE KONSTIGASTE parkeringen utanför? Vill ni att vi ska gå dit eller? Och bära kassarna på hövvet?
 
2. SVINtrångt inuti. Vi hade barnvagnen med oss och det gick ju för sjutton knappt att komma emellan. Lågt i tak och helt störd planlösning. Bildades liksom kö efter oss om vi inte höll samma takt som alla andra stressade barnbidraget-och-pensionen-har-kommit-wohoo- människor. 
 
3. Hissen var TRASIG! "Den gick sönder igår" Jaha det var ju himla lägligt. Hur kommer vi upp till andra våningen då där massa julgrejer och sköj finns? Med en full kundvagn och en barnvagn? Vi fick ställa kundvagnen nere vid infon medans vi gick upp med barnvagnen. "För jag står ändå här så jag har koll". Stod han där när vi kom tillbaka? Hepp. Men vagnen var ju kvar och orörd iaf så.
 
Ah det var typ det. Så nu känns det bättre.
 
Men! Jag har så länge velat ha en snygg radio som dom har på Jula. Och denna dagen kände jag att jag skulle slå till och unna mej den här godingen:
 
Endast 299 lax!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback