Nytt år nya insikter

Nu är julen över! Och nyår! Nu tar halva Sveriges befolkning sina första stapplande och halvt motvilliga steg mot gymmet. Men ganska taggade är dom ändå, nu när de fick presentkort på sportaffärerna i julklapp, och handlat upp dem på mellandagsrean och fyllt sina kassar med slimmade löpartights i svart med turkos detalj, matchande skor och ett linne i utstickande färg, helst i en mindre storlek så man har något att sträva efter. För den där julaskinkan har lagt sig som ett extra handtag runt buken.
 
Själv tänkte jag fortsätta med den feta goa maten. Ta bort all GLUTEN bara.... 
För så är det tydligen. Att om man har diabetes så är det väldigt vanligt med glutenintolerans också. Två sjukdomar som gillar att umgås.
"Både typ 1 diabetes och glutenintolerans (celiaki) är autoimmuna sjukdomar. Vid diabetes är det de insulinproducerande cellerna som attackeras av immunförsvaret, vid celiaki tunntarmens slemhinna." (diabetesportalen.se)

Tänkte att jag kunde klara mig utan detta men efter Dalton föddes så har min kropp inte vart helt i fas. Trodde det var pga amning elle nåt men tydligen inte! Laktosfritt äter jag med. Men det kanske är gluten som är själva boven. Det märker vi om ett tag. Förutom denna insikt så har jag väl hunnit med lite fler grejer under 2013.
Vart preggo, renoverat och insett hur jävla möe jobb det egentligen är, flyttat till det huset, gått upp 7 kg på 3 dar, gått ner 27 kg på 2 veckor, gått upp några "gosiga" igen, träffat mina favoritmammor och deras små, fått en insulinpump som förändrat livet till det bättre, haft mjölkstockning, vart arg, ledsen, lipat, skrattat, haft högsta febern i mitt liv typ, blivit nerspydd, klippt en människa med kort hår för första ggn i mitt liv, insett hur fort dementa försvinner från verkligheten, fått nya vänner, virkat, börjat blogga igen ....etc. BLIVIT MAMMA...kanske jag inte ska glömma heller.

Kommentarer
Monica-Mamma till Alfred säger:

Haha, bara ÄLSKAR sättet du skriver på :)

Svar: Haha, det var ju trevligt att höra. Då fortsätter jag med det då :)
Rutor & Sprutor

2014-01-05 | 19:29:18
Bloggadress: http://alfredochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback