19 km blannöl

 
19 km vandring med hela Sandhem med omnejd! Helt otroligt jobbigt och svettigt och smärtsamt räknade jag med att 5 timmars promenad skulle kännas. Men det blev i själva verket helt tvärtom. Mitt dåliga ben som jag lipade över i ett annat inlägg blev på något sätt healat under denna pilgrimsfärd. Träningsvärk i resten av kroppen? Nope. Blodsockerfall allan pga den fysiska ansträngningen? Nope. Lyckades parera bra med att sänka basaldosen i insulinpumpen med ca 60% och därtill förtära några berusande och sockerfyllda drycker. Avslutade med ett mål mat på pizzerian efteråt som vi tog springnota på. PINSAMT. Det var först på kvällen när vi kom hem som det slog mig. VI GLÖMDE BETALA. På pizzan. I byhålan. Hallå. Men snäll bror som man har så fixade han biffen så vi slipper sitta och fira semester på annan ort och skämmas. (Nej vi orkade inte cykla 7.7 km tillbaka till byn på kvällen och Ja vi åkte på semester innan pizzerian öppnade dagen efter.)
 
Vad vi har lärt oss av detta? Att promenera 19 km om dagen är bra för humör, muskelfästen och sömn. Längtar redan till nästa gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback